יום חמישי, 18 במרץ 2010

טורניר הכספות 2010

בשעה טובה הסתיים טורניר הכספות של מכון ויצמן. אני מביא כאן עדכון קצר למי שמתעניין ולא נכח אתמול בטקס הכרזת התוצאות.

במקום הראשון זכתה כספת מטורונטו שבקנדה בראשות ג'וש מרטו (Josh Martow). בכספת שתי חידות - בראשונה יש להאט נפילה של מגנט דרך גליל חלול באמצעות שימוש בחוק לנץ. הפורצים צריכים להציב מסביב לגליל הזה גליל של נייר אלומיניום. המגנט מייצר זרמי ערבולת באלומיניום, שבתורם מייצרים שדה מגנטי שמאט את נפילת המגנט. בחלק השני יש לבנות רובה גאוס ולהציב אותו במקום הנכון. אף אחד לא פרץ את הכספת הקנדית והם עצמם פרצו כמעט את כל הכספות שהם ראו. בנוסף לכך, הם זכו לציונים גבוהים מהקבוצות המתחרות. בקיצור, הם בלטו במרבית הקטגוריות.

 הכספת של הקבוצה הזוכה מטורונטו. רואים בתצלום את החידה הראשונה המבוססת על חוק לנץ

צופים מתרשמים מהכספת של טורונטו בתערוכת הכספות שנערכה למחרת יום התחרות

למקום השני הגיעה כספת מבית ספר אוסטרובסקי ברעננה בראשות אחינועם סורוקר. הקרב על המקום השלישי היה מאוד צמוד ושלוש קבוצות קיבלו ניקוד כמעט זהה. הוחלט להעניק להן מקום שלישי משותף. הקבוצות שזכו במקום השלישי הן קבוצה של בנות ממונטריאול, קבוצה מחמד"ע בתל אביב ותיכון הנדסאים בהרצליה.

בתואר הפורצים המצטיינים זכו הבנים מטורונטו ואחריהם תיכון אחד העם מפתח תקוה. שלוש כספות לא נפרצו - טורונטו, אוסטרליה ושדה בוקר. חביבי הקהל, כלומר הזוכים בציונים הגבוהים ביותר משאר המתחרים, הם נציגי אום אל פאחם שקיבלו ציון מקסימלי כמעט מכל הקבוצות היריבות.

ברכות לזוכים ולשאר המשתתפים.

 המשפחה שלי הגיעה גם כן לתערוכה והילדים זכו להסבר מפורט על כל כספת



קרדיט לתמונות: מחלקת הצילום של מכון ויצמן

2 תגובות:

אלעד טורצ'ין אמר/ה...

תמיד נחמד לשמוע על זה... חבל שאי אפשר לעשות את זה בביולוגיה...
דרך אגב, יש פרסים, או שיש רק כבוד?

אריה מלמד-כץ אמר/ה...

לדעתי אפשר לעשות תחרויות דומות גם בביולוגיה. יש לי כמה רעיונות - אולי יום אחד אצליח להגשים אותם...

שלושת המקומות הראשונים מקבלים פרסים כספיים (הפרס מתחלק בין חברי הקבוצה) - 5000 ש"ח לקבוצה הזוכה, 3000 ש"ח למקום השני ו-2000 ש"ח לשלישי. יש גם פרסים סמליים לפורצים המצטיינים ולחביבי הקהל, אבל הפרס האמיתי הוא ציון 100 ביחידת בגרות מעבדה בפיזיקה למחצית מהקבוצות הישראליות.