יום חמישי, 23 בספטמבר 2010

מדע פשוט - העסק

בשעה טובה אני וג'ודי הקמנו עסק עצמאי. שמו של העסק מדע פשוט, כשם הבלוג שלי, ובמסגרתו אנו מתכוונים לעסוק באופן אינטנסיבי בפיתוח תכניות לימודים, הרצאות וסדנאות מדעיות לבני נוער ולמבוגרים והעברת חוגים לילדים ופעילויות לכיתות.

הקמת עסק עצמאי איננה דבר קל, במיוחד למי שלא מכיר מראש את כל הפרוצדורות הדרושות מול רשויות המס. הכנה טובה איפשרה לנו לעבור את השלב הראשוני בשלום, וכעת ההתנהלות מול הרשויות נראית פשוטה יותר. עסק עצמאי לא מתאים לכל אחד. הוא דורש השקעת זמן גדולה ונטילת סיכונים, אבל שתי סיבות עקרוניות דחפו אותנו בכל זאת לקחת את הסיכון: הרצון לנהל את זמן העבודה שלנו באופן עצמאי כך שנוכל להמשיך ולהשקיע שעות איכות רבות עם הילדים מדי יום והרצון להביא לפועל רעיונות חדשניים בתחום החינוך.

אנו מאמינים שניתן לשנות את מצבו של החינוך המדעי בארץ ואנו מציעים דרך חדשה לקרב את הילדים ואת בני הנוער למדע ולהקנות להם אוריינות מדעית בסיסית. אנו מציעים לתלמידים התנסות חווייתית בעזרת ניסויים מדעיים שהם עורכים איתנו ולבד. בעקבות ניסיון של שנים בפיתוח תכניות לימודים ותכניות העשרה מצאנו שזו הדרך היחידה לגרום להם להתעניין עד לרמה שהם צמאים להבין את התהליכים ואת ההסברים שמאחורי התופעות. וחשוב מכך: הם ממשיכים לקרוא ולחקור בבית. העברת שיעור מוצלח איננה משימה פשוטה, ודרושה לשם כך הכנה מעמיקה ומרצים מצוינים. אבל התמורה, בצורת ילדים מתעניינים שרוצים לשאול עוד ולהבין יותר, שווה את כל המאמץ.

עוד על התכניות שאנו מציעים ועל ה"אני מאמין" החינוכי שלנו באתר אינטרנט נפרד שאנו מתכוונים להקים בחודשים הקרובים. בינתיים, אני פונה למנהלי בתי ספר, מורים, מנהלי מתנ"סים ומארגני הרצאות למבוגרים לפנות לג'ודי (052-4553279) על מנת לתאם שיעור ניסיון.

לקריאה נוספת:
המשימה: לעניין את התלמיד

8 תגובות:

יגאל אמר/ה...

שיהיה בהצלחה!!

Unknown אמר/ה...

המון הצלחה! כל הכבוד על היוזמה ועל החזון החשוב! יש חשיבות אדירה בהנחלה של מדע וסקרנות מדעית לבני-הנוער (וגם למבוגרים).

האמת היא שיש לי גם רגשות מעורבים מהצד האגואיסטי. אני מודע לכך שעם המשימה החדשה שלך, נזכה להרבה פחות פוסטים מרתקים מפרי עטך ועל כך אני מצר במקצת.

אריה מלמד-כץ אמר/ה...

תודה לכם. אני מקווה להמשיך לכתוב כאן :-)

לוטם אליהו אמר/ה...

הייתי שמחה להעביר את המספר לרכזת בית הספר שלי, אבל... לאור הכרות עם השטח,
רצוי שתנסחו רשימה, קובץ PDF או משהו שיהיה קל להפיץ.
בלי רשימת נושאים או משהו בסגנון יהיה לי קשה לגרום לרכזת להתקשר אליכם.
יש הרבה תחרות על מעט המשאבים שיש לבית הספר.

אריה מלמד-כץ אמר/ה...

תודה לוטם.
למעשה כבר הכנו תוכניות מפורטות ב-pdf.
אין לי את כתובת המייל שלך. האם תוכלי לשלוח לי מייל באמצעות הכתובת שמופיעה בפרופיל שלי:
http://www.blogger.com/profile/03049868299793733679
שוב תודה.

חנן כהן אמר/ה...

בהצלחה רבה

אריה מלמד-כץ אמר/ה...

תודה רבה.

אלעד טורצ'ין אמר/ה...

בהצלחה,
אני אדבר עם המנהלת שצלי, אני מקווה שמודיעין זה לא רחוק מדיי.