יום ראשון, 31 בינואר 2010

איך ללמוד ביולוגיה בכיף

אני חושב שהלכתי ללמוד פיזיקה כי רציתי להבין את החוקים הבסיסיים של הטבע, אבל תמיד אהבתי גם ענפי מדע אחרים, במיוחד ביולוגיה. אולי הפחיד אותי עניין השינון ולכן לא ניסיתי מעולם ללמוד ביולוגיה במסגרת מסודרת. בשיטוטי באינטרנט מצאתי את הסרטון הנהדר הבא:



מעבר לכך שהוא משעשע במיוחד ומועיל כאמצעי שינון לקראת מבחן, אני חושב שיש כאן נקודה נוספת, שאותה הזכרתי ברשימה "המשימה: לעניין את התלמיד". בימינו על מנת לגרום לתלמידים ללמוד צריך למצוא דרכים יצירתיות. אז, ראשית, אני חושב שכיף ללמוד ואפילו לשנן באמצעות צפייה בסרטון כזה, אבל מעבר לכך - הכנת אמצעי עזר ללמידה יכולה להיות מטלה נהדרת. לדעתי, תלמיד שיעשה סרטון כזה, או משהו יצירתי אחר, יבין את החומר טוב יותר ממי שלומד רק על מנת להצליח במבחן. אני בכלל חושב שמבחנים הם אמצעי גרוע למדי להערכת תלמידים, אבל כעת לא ארחיב על כך, אלא אצרף סרטון משעשע ומחכים נוסף של אותו יוצר:



6 תגובות:

אלעד טורצ'ין אמר/ה...

מאוד מעניין!!!

אריה מלמד-כץ אמר/ה...

היי אלעד. אם אני זוכר נכון, אתה אכן נוטה לכיוון הביולוגיה :-)

לוטם אמר/ה...

תודה על הקישורים! הביאו אותי לדמעות :)

אלעד טורצ'ין אמר/ה...

כן נכון מאוד, אני אכן מאוד אוהב ביולוגיה.... ואפילו עושה עבודת גמר בנושא, במכון ויצמן. בנוסף ל5 יח"ל שאני עושה בביה"ס.

שחף-ברנקו וייס בית שמש אמר/ה...

יפה!!
אריה,באותו היום שהיינו במכון וייצמן לא הזכירו אפילו חצי מהחלקים שהזכירו בסרטון! המוח כל כך מורכב! לכל אחד מהחלקים שהוא ממש הזכיר בסרטון יש תפקיד ספציפי חשוב??
אשמח אם תכתוב לי בכתובתי:
shaharine0101@walla.com

אריה מלמד-כץ אמר/ה...

שלום שחף, אני שמח שנכנסת לקרוא בבלוג. ברשותך, אני אענה כאן - אני מעדיף לתת תשובות כלליות בבלוג משום שזה יכול לעניין גם קוראים אחרים.

אתה צודק - המוח הוא איבר מורכב ולכל חלק בו יש תפקיד. לא הכל יודעים ויש חלקים שהבינו רק חלק מהמטרות שלהם. בנוסף לכך, עדיין לא מבינים היטב את אופן התקשורת בין החלקים השונים. חקר המוח הוא אחד התחומים המעניינים ביותר במדע לפי דעתי.