יום שבת, 13 ביוני 2009

הסרט Home

קיבלתי המלצה מאלעד, קורא של הבלוג ותלמיד בפרויקט ח"צ במכון ויצמן, על סרט חדש בשם Home. הסרט, שאורכו שעה וחצי, יהיה זמין לצפייה ביוטיוב למשך מספר ימים ובמקביל הוא מוקרן בבתי קולנוע במדינות רבות בעולם.

צפיתי בסרט ונהניתי, בעיקר מצילומי האוויר המרהיבים. מלבד בחירת הנושאים המעולה, גם איכות הצילום גבוהה במיוחד. הבמאי השתמש במצלמה של Cineflex מחוברת למסוק. מדובר במצלמת וידאו בעלת רזולוציה גבוהה המיוצבת בעזרת גירוסקופ נתון במערכת של גימבלים. גירוסקופ כזה, שמסתובב במהירות מספיק גבוהה, ימשיך להסתובב סביב אותו ציר גם כשבסיס המתקן המחובר למערכת הגימבלים אינו יציב. המצלמה שמחוברת לציר ממשיכה לצלם באותו כיוון גם בעת תנועה של המסוק, למשל כשהוא משנה כיוון או מסתובב במקום.

הדבר היחיד שקצת אכזב אותי הוא המלל הנלווה לסרט. הסרט מציג גישה אקולוגית שבהחלט מקובלת עלי ואני מזדהה איתה, אבל האמירות שלו פשטניות מדי בעיני. אני מתאר לעצמי שהכוונה של כותבי הטקסט הייתה להעביר מסר פשוט וברור, והם עושים זאת בהצלחה, אבל הייתי מצפה שיהיה בו קצת יותר מידע, ושהוא ילמד את הצופה הממוצע דברים חדשים שהוא טרם שמע עליהם ממקורות אחרים. אפשרות אחרת היא להסתפק בצילום מלווה במוזיקה. לדעתי המסר ברור דיו גם ללא מילים. זה למשל מה שבחרו לעשות בסרט Baraka הנהדר מ-1992.

לסיכומו של דבר נהניתי מאוד ותודה לאלעד.

עדכון: נכון לינואר 2010 עדיין ניתן לראות את הסרט המלא ביוטיוב

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

לאריה ולאלעד תודה רבה. סרט מדהים!!!
בכלל עוד לא הורידו אותו וניתן להמשיך לצפות בyoutube

אריה מלמד-כץ אמר/ה...

אני שמח שנהנית.